На даний момент 152 гостей на сайті

Система НАССР

Привітання відсутні

Головна Новини || В законодавстві Семинар Правомірність податкового навантаження

Правомірність податкового навантаження

e-mail Друк PDF


Більшість підприємців, які перебувають на загальній системі оподаткування стикаються з проблемою розрахунків податкового навантаження при здачі звітності в податкові інспекції і замислюються над його правомірністю.
Миколаївська обласна профспілка підприємців вважає тиск працівників органів державно податкової служби протиправним і вказівки щодо сплати податків в порядку, іншому ніж той, що передбачено законами України (не методичними рекомендаціями, листами, роз’ясненнями) таким, що не підлягають виконанню. Для захисту своїх прав та інтересів з цього питання профспілка рекомендує підприємцям керуватися ст. 19, 55 Конституції України та звертатись як до суду в установленому законом порядку так і в Миколаївську обласну профспілку (тел. «Гарячої лінії» 71-71-77). 
Для підтвердження інформації та розуміння суті питання, розміщуємо лист Державного Комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва та Державної податкової адміністрації України.

Стосовно здійснення тиску державними податковими органами 
при проведенні перевірок нарахування податків і зборів (обов'язкових платежів) шляхом доведення показника податкового навантаження 
/ Лист від 27.08.2009 № 10289 

ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА

ЛИСТ

від 27.08.2009 №10289

Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва розглянув Ваше звернення … стосовно здійснення тиску державними податковими органами при проведенні перевірок нарахування податків і зборів (обов’язкових платежів) шляхом доведення показника податкового навантаження, та відповідно до компетенції повідомляє наступне.
Держкомпідприємництво, як орган, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2007 № 667 забезпечує реалізацію державної політики у сфері підприємництва, поділяє Вашу стурбованість з приводу існуючих випадків порушення прав платників податків та здійснення тиску працівниками державної податкової інспекції при виконанні завдань щодо наповнення бюджету.
Вважаємо, що такі дії податкових органів є перевищенням повноважень окремими посадовими особами податкових інспекцій в частині втручання в господарську діяльність суб’єктів господарювання в Україні, що створює штучні бар’єри розвитку підприємництва в державі та сприяє формуванню негативного іміджу органів державної влади в очах підприємницького загалу.
Принципова позиція Держкомпідприємництва із зазначеного питання була неодноразово висловлена листами до Державної податкової адміністрації України з проханням врегулювати існуючу проблему.
Офіційна позиція ДПА України з цього питання викладена у листі від 22.08.2007 № 10306/5/15-0215 (додається).
Відповідно до норм діючого законодавства контролюючі органи не можуть втручатися та здійснювати тиск при нарахуванні сум податків і зборів (обов’язкових платежів), які відображаються в декларації платником податків самостійно.
Поняття показника податкового навантаження визначено лише в наказах ДПА України, затверджених з метою відбору платників податків та визначення першочерговості для включення їх до плану графіка проведення планових заходів, які носять методично-рекомендаційний характер і призначені для використання в роботі підрозділів державної податкової служби України.  
Відповідно до статті 19 Конституції України, статті 13 Закону України від 04.12.1990 № 509 –ХІІ «Про державну податкову службу в Україні» органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, дотримуватися інших нормативних актів, прав та охоронюваних законом інтересів громадян, підприємств, установ, організацій.
Отже, якщо Ви вважаєте, що Ваші права та інтереси порушено, то згідно із чинним законодавством України, зокрема частиною першою статті 55 Конституції України, частиною першою статті Цивільного процесуального кодексу України, статтею 6 Кодексу адміністративного судочинства, статтею 1 Господарського процесуального кодексу, Ви маєте право в порядку, встановленому законом, звернутись до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи охоронюваних законодавством інтересів.  
Також повідомляємо, що з метою забезпечення відкритих та прозорих умов розвитку підприємництва, послаблення адміністративного та фіскального тиску на підприємців, прискорення вирішення існуючих колізій та невідповідностей у діючому податковому законодавстві, за ініціативою Держкомпідприємництва постановою Кабінету Міністрів України від 29.07.2009 № 870 при Державній податковій адміністрації України створена Міжвідомча експертна рада з вирішення спірних питань застосування податкового законодавства, до складу якої включені представники всіх зацікавлених органів та одним із завдань якої є розгляд заяв та скарг платників податків з питань щодо застосування податкового законодавства. 

  Заступник Голови М. Приступа

Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва
http://www.dkrp.gov.ua/



ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 22.08.2007 р. N 10306/5/15-0215

Державному комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва 

Державна податкова адміністрація України розглянула лист Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва щодо втручання та здійснення тиску органів державних податкових інспекцій при нарахуванні сум податків, зборів (обов'язкових платежів) шляхом доведення показника податкового навантаження, і повідомляє наступне. 

Відповідно до підпункту 4.1.2 статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" прийняття податкової декларації є обов'язком контролюючого органу. Податкова декларація приймається без попередньої перевірки зазначених у ній показників через канцелярію, чий статус визначається відповідним нормативно-правовим актом. Відмова службової (посадової) особи контролюючого органу прийняти податкову декларацію з будь-яких причин або висування нею будь-яких передумов щодо такого прийняття (включаючи зміну показників такої декларації, зменшення або скасування від'ємного значення об'єктів оподаткування, сум бюджетних відшкодувань, незаконного збільшення податкових зобов'язань тощо) забороняється та розцінюється як перевищення службових повноважень такою особою, що тягне за собою її дисциплінарну та матеріальну відповідальність у порядку, визначеному законом. 

Таким чином, контролюючі органи не можуть втручатися та здійснювати тиск при нарахуванні сум податків і зборів (обов'язкових платежів), які відображаються в будь-якій декларації платником податків самостійно. 

Крім цього зазначаємо, що накази ДПА України від 31.07.2007 N 466 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо складання плану-графіка проведення планових виїзних перевірок суб'єктів господарювання", а також від 11.12.2006 N 766 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби України при адмініструванні податку на прибуток" затверджені з метою якісного відбору платників податків та визначення першочерговості для включення їх до плану-графіка проведення планових виїзних перевірок. 

Зазначені накази носять методично-рекомендаційний характер і призначені для використання в роботі підрозділів державної податкової служби України. 

Заступник Голови                                                                                                                                                                                        М.Я. Романів
Останнє оновлення ( Середа, 20 січня 2010, 10:00 )

Додати коментар


Захисний код
Оновити

КОНВЕРТЕР ВАЛЮТ

+38 (0512) 58-15-19, +38 (0512) 58-31-16, +38(0512) 71-71-77 ednanya_com@mail.ru